Peladang Setiu Agro Tourism & Resort




Peladang Setiu Agro Tourism & Resort

Peladang Setiu Agro Tourism & Resort satu-satunya tempat pelancongan yang berkonsepkan perladangan yang berjaya menarik minat ramai pelancong yang ingin mencari kelainan dalam percutian mereka. Resort ini dibina dengan kemudahan lengkap seperti kem latihan, kolam ikan air tawar, kawasan perkhemahan dan kawasan luas untuk membuat aktiviti luar. Resort ini juga sering menjadi pilihan pihak kerajaan dan sektor swasta untuk mengadakan seminar , aktiviti perkhemahan dan kem motivasi.




Terdapat 58 chalet yang dikelilingi ladang kelapa sawit dan dusun buah-buahan seperti durian,rambutan, langsat, manggis dan sebagainya. Apa yang menariknya dusun buah-buahan di sini tidak menggunakan racun kimia, pengunjung boleh memetik dan merasai buah-buahan ini segar dari pokok. Pelbagai aktiviti boleh dilakukkan di resort ini seperti berkayak, mendayung sampan dan memancing ikan air tawar. Terdapat danau kolam air tawar yang disediakan pihak resort dan jika pengunjung bertuah boleh menaikkan pelbagai jenis ikan air tawar seperti talapia, keli, kaloi, patin dan sebagainya. Kepada sesiapa yang meminati sukan memanah terdapat juga kemudahan untuk aktiviti memanah disediakan pihak resort.




Setiu Agro Tourism & Resort ini mempunyai 32 bilik standard, 20 bilik special standard, 3 deluxe dan 1 deluxe family, 1 deluxe VIP dan 1 VIP suite. Harga bilik antara RM100 dan RM350 semalam. Resort ini juga menyediakan package seminar atau mesyuarat yang mampu menampung 200 peserta pada satu-satu masa. Bilik seminar ini dilengkapi dengan sistem projector, penghawa dingin, whiteboard dan pelbagai peralatan yang diperlukan bagi sesiapa yang ingin mengadakan seminar di sini.





Resort ini juga menyediakan restoran yang menyediakan makanan tempatan dan pelbagai makanan kegemaran untuk memenuhi semua citarasa pelanggan. Setelah mengisi perut membuka selera pengunjung boleh melakukan aktiviti bersiar-siar disekitar resort bagi menikmati keindahan persekitaran yang mendamaikan. Terdapat juga menara tinjau setinggi 70kaki tinggi disediakan untuk pengunjung yang ingin melihat suasana sekitar dari pandangan yang lebih tinggi. Sesiapa yang meminati aktiviti memanjang gunung dan mandi manda di terdapat juga tempat pelancongan berhampiran resort ini seperti Hutan Lipur Lata Payung dan Hutan Simpan Gunung Tebu.


Setiu Agro Resort
77A Jalan Sultan Sulaiman,
20000 Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia.
Phone: 09-6262020 (8 lines).
Fax: 09-6262022E-mail: patrvl@tm.net.my

5 comments:

kami said...

Menarik gak ladang nie kan... macam dekat kampung-kampung jer.. ada dusun.. danau boleh memancing ikan...

Maz said...

Seronok kat kalau ada Pelancongan yang mcm nie erk!!... boleh lepak kat resort yang bersuasana kampung....

Menarik!!! ada dusun buah-buahan!!

Nael said...

Betul... macam homestay... suasana kampung... udara segar... makanan kampung... buah-buahan segar!!... memang menarik pelancongan kalau bercorakkan kan homestay ....

Anonymous said...

knp xsertakan sekali ngn pakej???

terengganulegend said...

untuk dapatkan maklumat lanjut boleh layari www.agroresort.com atau hubungi resort di talian 0199192240 tq

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails