Mee Udang Banjir - Sungai Sireh Tanjong Karang


Mee Udang Banjir - Sungai Sireh Tanjong Karang

Minggu sudah aku bercuti tanpa dirancang, memula aku memang apply Annual Leave sebab aku dikehendaki menghadiri kursus di Bangi. Tapi last minit boss tak bagi aku pergi plak sebab ada menda lain yang lebih penting untuk aku settlekan. Cuti before kursus plak dah approve... free-free jer la aku melanggak tak tau nak buat apa. Jadi aku pergilah jejalan sorang-sorang ke Kuala Selangor tengok Movie "Olympus Has Fall ".. Best gak citer tu... 

On the way balik dari Kuala Selangor ke Sekinchan sempat aku singgah kat kedai Mee Udang Banjir Sungai Sireh. Selalu lalu lalang jer kedai nie tapi tak berkesempatan nak singgah. Kedai nie bukak dari jam 2.00 ptg sampai malam. Terletak bersebelahan Masjid Sungai Sireh, kalau dari Kuala Selangor kedai tu blah kiri kalau dari Sungai Besar blah kanan. 

Aku order Mee Udang Banjir. Initial dish kedai nie... 
Rasa Mee Udang dia boleh tahan.. kuah dia pekat dan rasa sedap...  potion dia pun just nice..cukuplah untuk pewot aku rasa kenyang. Cuma yang aku nak komen pasal Mee Udang nie , Udang yang digunakan bukanlah Udang Putih ( Udang Laut )  tetapi Udang Kolam ( Udang Ternak ). So rasa udang tu tak berapa nak KICK!!.. aku nie dah la hantu seafood... semua jenis FAMILY dan Spesis Udang aku leh kenal.. walaupun udang tu dah masuk kuali pun aku tau jenis udang apa yang digunakan.  Cadangan aku untuk tokey kedai nie, bagi pilihan kat customer untuk memilih UDANG KOLAM ke UDANG PUTIH? Aku rasa  nak carik supplier udang bukan susah, kat Bagan Sekinchan  or Bagan Tg Karang tu berlambak peraih udang ada kat jeti. 

Walaupun Udang Putih tu mahal sikit harganya... janji puas hati untuk pelangan yang ingin menikmati udang  yang manis dan segar yang terbaik dari laut. 

Harga untuk semangkuk Mee Udang Banjir kat sini RM6.50. Sesiapa yang nak cuba bolehlah.. bila hujung minggu ramai gak orang singgah kat sini makan.. maksudnya sedap la tu kan?.. cuma taste aku agak cerewet sikit...

Rate aku leh bagi 3 STAR from 5.








0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails